Υπάρχουν πάνω από 3 δισεκατομμύρια χρήστες του Internet στον πλανήτη. Το Facebook έφτασε πρόσφατα τους 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και έχει τουλάχιστον 1 τρισεκατομμύριο επισκέψεις τον μήνα. Διαφήμιση στo Facebook ή διαφήμιση στη Google λοιπόν;
- Μια διαφήμιση στο Facebook, μπορεί να προσεγγίσει μέχρι και το 60% όλων των χρηστών του Internet.
Η Google, έχει 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις τη μέρα και 1,2 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις το χρόνο. Τα Google Ads, μπορούν να προσεγγίσουν μέχρι και 3 δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μήνα.
- Μια διαφήμιση στη Google λοιπόν, μπορεί να προσεγγίσει μέχρι και το 90% των χρηστών του Internet.
Συχνά αυτές οι δύο πλατφόρμες εμφανίζεται ότι συγκρούονται. Αλλά η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Αποτελούν και οι δύο πολύ ισχυρά εργαλεία στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τα δύο μέσα για να πετύχουν τη μέγιστη προβολή και τους στόχους τους.
Έπειτα από χρόνια εμπειρίας και διαχείρισης δεκάδων λογαριασμών πελατών μας τόσο στο Facebook όσο και στη Google, έχουμε καταλήξει σε κάποια πολύ χρήσιμα συμπεράσματα.
Διαφήμιση στo Facebook: Ψάχνετε εσείς τους πελάτες
Αν πρέπει να κρατήσετε κάτι από αυτό το άρθρο όσον αφορά το Facebook, κρατήστε αυτό.
Στη διαφήμιση στο Facebook ψάχνετε εσείς τους πελάτες. Εκεί έγκειται και η μεγάλη δυσκολία στο να γίνει μια καμπάνια επιτυχημένη. Σκεφτείτε πως ο δυνητικός πελάτης σας μπορεί να είναι ξαπλωμένος στον καναπέ του, να πίνει καφέ ή απλά να χαζεύει. Με λίγα λόγια, το πιθανότερο είναι να έχει μπει απλά για να περάσει την ώρα του και να διασκεδάσει.
Αυτός είναι και ο λόγος που η πλειονότητα των διαφημίσεων στο Facebook αποτυγχάνει. Δε μπορεί να πιάσει την ψυχολογία του χρήστη. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το Facebook σαν παιχνίδι και όχι σαν σοβαρό εργαλείο του digital marketing. Γι’ αυτό και βάζουν τον ανιψιό τους, τη γυναίκα τους ή κάποιον ανεκπαίδευτο υπάλληλο της εταιρίας να διαχειριστεί τη διαφήμιση στο Facebook.
Διαφήμιση στη Google: Οι πελάτες ψάχνουν εσάς
Η περίπτωση της διαφήμισης στη Google από την άλλη, είναι τελείως διαφορετική. Στη Google οι πελάτες ψάχνουν εσάς.
Όταν κάποιος ψάχνει στη Google, ξέρει ακριβώς τι θέλει και έχει μπει για να το βρει. Όταν λοιπόν βρει τη δική σας ιστοσελίδα και μπει για να δει τι παρέχετε, είναι πολύ πιο εύκολο να πάρετε το lead από τον πελάτη και να προχωρήσετε σε πώληση. Γι’ αυτό και η κατασκευή ιστοσελίδας παίζει τρομερά σημαντικό ρόλο στην επιτυχία σας.
Η πλατφόρμα διαχείρισης διαφημίσεων της Google είναι αντικειμενικά πιο περίπλοκη από αυτή του Facebook, αλλά αυτό την κάνει και πιο αποδοτική.
Κάποιος λοιπόν που δε γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας αλλά δεν θέλει και να επενδύσει σημαντικό χρόνο και κόπο στο να τη μάθει, είναι πολύ πιθανό να τα βρει σκούρα και να τα παρατήσει.
Στο παραπάνω έγκειται και το γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις σπαταλούν σημαντικά ποσά στη Google χωρίς όμως να λαμβάνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Τελικά, διαφήμιση στο Facebook ή διαφήμιση στη Google;
Η επιλογή της διαφημιστικής πλατφόρμας εξαρτάται από τους στόχους σας. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τους δικούς της διαφημιστικούς στόχους.
Μια τεχνική που χρησιμοποιούμε πολύ συχνά για να συνδυάσουμε τις δύο πλατφόρμες είναι η δημιουργία leads από το Facebook προς την ιστοσελίδα, και στη συνέχεια το remarketing στη Google.
Το παραπάνω όμως δεν αποτελεί πανάκεια. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να “ζυγίσετε” τους στόχους αλλά και το budget σας και να επιλέξετε κατάλληλα.
Είναι πολύ εύκολο να χάσετε χρήματα (και πολλά μάλιστα) και στις δύο πλατφόρμες.
Στο μεν Facebook λόγω της ευκολίας που φαίνεται να παρέχει κατά τη δημιουργία μιας διαφήμισης, στη δε Google λόγω των λανθασμένων ρυθμίσεων στη δημιουργία της καμπάνιας σας.