Διαφήμιση στη Google: Αυτές Είναι οι 10 Απαντήσεις που Ψάχνατε

Όταν μιλάμε για διαφήμιση μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop στο Internet, κατά πρώτον, μιλάμε σίγουρα για διαφήμιση στη Google.

Η διαφήμιση στη Google, σε σύγκριση με όλες τις άλλες διαφημιστικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram κτλ) αλλά και σε γενική σύγκριση με όλες τις «παραδοσιακές» μορφές διαφήμισης (τηλεόραση, ραδιόφωνο κτλ), έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

Στη διαφήμιση στη Google οι πελάτες ψάχνουν εμάς. Δε τους ψάχνουμε εμείς.

Ο υποψήφιος πελάτης είναι σε διαδικασία αναζήτησης του προϊόντος που εμείς πουλάμε, και εκείνη είναι η κατάλληλη στιγμή να βρεθούμε μπροστά του με την προσφορά μας.

Όχι δηλαδή την ώρα που χαζεύει αμέριμνος στα social media. Κατάσταση στην οποία μπορεί να τον ενοχλήσουμε κιόλας.

Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να βγάλουμε όλα τα άλλα διαφημιστικά μέσα «άχρηστα». Απλώς, στη Google, ξεκινάμε με το καλημέρα με ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Αν δε, συνδυάσουμε τη διαφήμιση στη Google με διαφήμιση στα Social Media, έχουμε ένα σχεδόν ολοκληρωμένο διαφημιστικό «αγωγό» όπου το ένα κανάλι τροφοδοτεί το άλλο.

Όσον αφορά τώρα τη Διαφήμιση στη Google, που είναι και το θέμα του παρόντος άρθρου, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε -όπως πάντα- με απόλυτη ειλικρίνεια, στα πιο συχνά ερωτήματα που δεχόμαστε καθημερινά από υπάρχοντες αλλά και από υποψήφιους συνεργάτες.

Πως λειτουργεί η διαφήμιση στη Google;

Η διαφήμιση στη Google λειτουργεί εμφανίζοντας τη διαφήμισή σας όταν οι πελάτες ψάχνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Παράλληλα η Google έχει αναπτύξει ειδικές τεχνολογίες που εντοπίζει τους πελάτες που είναι πιο κοντά στο να κάνουν κάποια ενέργεια (π.χ. μια αγορά).

Σε κάθε περίπτωση πάντως, εσείς χρεώνεστε μόνο όταν ο πελάτης κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.

Για να έχετε μια καλύτερη και πιο σφαιρική εικόνα, σκεφτείτε πως η Google λειτουργεί όπως μια δημοπρασία.

Κάθε διαφημιζόμενος κάνει μια προσφορά και η Google αποφασίζει που και πως θα τον προβάλλει.

Θα ρωτήσετε τώρα εύλογα: Αν κάνω πάντα την μεγαλύτερη προσφορά, θα είμαι πάντα πρώτος;

Η απάντηση είναι πως όχι. Για τη θέση στην οποία θα εμφανιστεί η διαφήμισή μας παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο όπως:

  • Πόση συνάφεια έχει η διαφήμιση με αυτό που ψάχνει ο χρήστης
  • Ποιο είναι το Quality Score της λέξης κλειδιού μας
  • Ποια είναι η στρατηγική προσφοράς που χρησιμοποιούμε
  • Τι CTR (Click Through Rate) έχουμε
  • και άλλοι παράγοντες που χάριν συντομίας δε θα αναλύσουμε

Όπως είναι κατανοητό λοιπόν το να “ποντάρουμε” τα πιο πολλά δε μας δίνει πάντα την πρωτιά. Αφήστε που με ένα μεγάλο ποντάρισμα το ημερήσιο μπάτζετ θα τελειώσει πολύ γρήγορα και την υπόλοιπη μέρα η διαφήμισή μας δε θα προβάλλεται.

Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουμε ατελείωτα χρήματα! Ας παραμείνουμε όμως σε πραγματικά σενάρια.

Με πόσα χρήματα να ξεκινήσω και πόσο κοστίζει γενικά η διαφήμιση στη Google;

Τι θα λέγατε να σας αντιστρέψουμε την ερώτηση ως εξής:

Πόσα χρήματα θέλετε να βγάλετε;

Η διαφήμιση στη Google είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος της μετρήσιμη.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για κάθε ένα ευρώ που θα δαπανάτε, θα γνωρίζετε ακριβώς πόσα ευρώ παίρνετε πίσω.

Ο λόγος που γράφουμε πως είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος μετρήσιμη και όχι εντελώς μετρήσιμη, είναι γιατί οι τηλεφωνικές κλήσεις που προέρχονται από διαφήμιση στη Google είναι μεν μετρήσιμες (ξέρουμε δηλαδή τον αριθμό τους), δε μπορούμε να ξέρουμε όμως αν κατέληξαν σε παραγγελία κι έτσι να τις υπολογίσουμε στα έσοδα.

Σύμφωνα λοιπόν με το παραπάνω, αφού η διαφημίσεις τρέξουν το ελάχιστο για ένα τρίμηνο, με συνολικό κόστος τουλάχιστον 1.500€ (δηλαδή 500€ το μήνα), θα είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε και -εν μέρη- να προβλέψουμε ακόμα και το μελλοντικό ROAS (Return On Ad Spend), δηλαδή την απόδοση των διαφημίσεων σας για κάθε 1 ευρώ που δαπανάτε.

Σε πιο απλά ελληνικά, αν δούμε μια απόδοση για παράδειγμα 1 προς 7, σημαίνει πρακτικά πως θα έχετε λάβει 7€ για κάθε 1€ που δαπανήσατε. Άρα 1500€ x 7 = 10.500€.

Άρα, όπως καταλαβαίνετε, η συνέχεια της επένδυσης εξαρτάται αποκλειστικά από τους δικούς σας επιχειρηματικούς στόχους ή, όπως το γράψαμε και στην αρχή, από το πόσα θέλετε να βγάλετε.

Ποιες μορφές διαφήμισης υπάρχουν στη Google;

Η διαφήμιση στη Google χωρίζεται σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες.

Διαφημίσεις κειμένου

Είναι η πιο παλιά μορφή διαφήμισης και ταυτόχρονα ο λόγος που αρχικά ονομαζόταν η πλατφόρμα AdWords. Παραμένει μια από τις πιο αποτελεσματικές μορφές διαφήμισης καθώς οι διαφημίσεις κειμένου προβάλλονται πάνω από τα άλλα αποτελέσματα της αναζήτησης κι έτσι ο χρήστης βρίσκει αυτό που ψάχνει ακριβώς μπροστά του.

Φωτογραφία στο άρθρο Διαφήμιση στη Google: Αυτές είναι οι 10 απαντήσεις που ψάχνατε

Διαφημίσεις προβολής

Αυτές οι διαφημίσεις είναι κατά κανόνα με εικόνα και προβάλλονται σε ένα τεράστιο δίκτυο σε όλο τον κόσμο. Είναι οι διαφημίσεις που βλέπετε στα websites όταν για παράδειγμα διαβάζετε τα νέα.

Αύξηση πωλήσεων eshop: Φωτογραφία από την αρχική σελίδα του eshop ntamitrosbebe.gr

Διαφημίσεις βίντεο

Πρόκειται για τις διαφημίσεις που προβάλλονται πριν από την έναρξη του βίντεο που θέλετε να δείτε στο YouTube. Είναι θεωρητικά απίθανο να μην έχετε δει μια τέτοια διαφήμιση.

Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις μπορεί να μην πετυχαίνουν στο 100% τους στόχους τους σε πωλήσεις, είναι όμως ένας πρώτης τάξεως τρόπος για να γίνει brand awareness. Δηλαδή γνωστοποίηση του brand μας στον κόσμο.

Διαφημίσεις αγορών

Οι διαφημίσεις αγορών στη Google είναι επί της ουσίας το άγιο δισκοπότηρο των πωλήσεων. Προβάλλονται στην πάνω πλευρά (στα κινητά) και στη δεξιά ή πάνω πλευρά (στους υπολογιστές) των αποτελεσμάτων και παρουσιάζουν το προϊόν που είναι προς πώληση μαζί με την τιμή του.

Αύξηση πωλήσεων eshop: Φωτογραφία από την αρχική σελίδα του eshop ntamitrosbebe.gr

Τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι αυτά που εμείς επιλέγουμε να δείξουμε βάσει των στόχων μας ενώ τα δεδομένα η Google τα αντλεί από το eshop μας.

Οι διαφημίσεις αγορών έχουν αρκετές υποκατηγορίες τι οποίες χάριν συντομίας δε θα αναλύσουμε εδώ, αυτό που θα πρέπει να κρατήσετε είναι το εξής:

Ένας σωστός συνδυασμός διαφημίσεων κειμένου, προβολής και αγορών, οδηγεί στα μέγιστα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα κάνοντας διαφήμιση στη Google;

Και πάλι σε αντίθεση με το SEO, όπου τα αποτελέσματα μπορεί να πάρουν μέχρι και ένα χρόνο, εδώ θα δείτε αποτέλεσμα ακόμα και από την πρώτη εβδομάδα.

Ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός.

Φωτογραφία στο άρθρο Διαφήμιση στη Google: Αυτές είναι οι 10 απαντήσεις που ψάχνατε

Στο παραπάνω παράδειγμα πελάτη μας, σε μόλις 12 μέρες από την έναρξη της καμπάνιας και με συνολικό κόστος 724€, πήραμε πίσω 4.500€. Δηλαδή απόδοση 1 προς 6,23.

Ουσιαστικά πληρώνουμε τη Google για να μας βγάλει στις πρώτες θέσεις κι αυτό είναι κάτι που γίνεται από τις πρώτες μέρες. Δεν περιμένουμε να μας ανεβάσει από μόνη της.

Τι διαφορά έχει το Google Ads από το Google Adwords;

Όταν η Google άνοιξε την πλατφόρμα των διαφημίσεων της πριν περίπου 20 χρόνια, το όνομα που έδωσε ήταν Google Adwords μιας και η μεγαλύτερη βάση ήταν διαφημίσεις κειμένου.

Πλέον, από το 2020 και μετά, μιας και η πλατφόρμα περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές μορφές διαφήμισης, το όνομα άλλαξε σε Google Ads.

Άρα πρόκειται ακριβώς για το ίδιο πράγμα.

Πως θα ξέρω τι ακριβώς πληρώνω όταν κάνω διαφήμιση στη Google;

Σε αντίθεση με αρκετές εταιρείες που ενσωματώνουν την αμοιβή τους μαζί με την αμοιβή της Google, εμείς τα ξεχωρίζουμε εντελώς ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια.

Η πληρωμή των διαφημίσεων γίνεται απευθείας από την κάρτα του πελάτη και ταυτόχρονα κόβεται και το τιμολόγιο παροχής από τη Google.

Έτσι, γνωρίζετε ακριβώς τι πληρώνετε για τη διαφήμιση στη Google μέχρι και το τελευταίο λεπτό.

Γιατί δε βλέπω τις διαφημίσεις μου;

Αν αυτή η ερώτηση σας φαίνεται παράξενη, είναι γιατί δεν έχετε ξεκινήσει ακόμα διαφήμιση στη Google!

Όταν το κάνετε, ίσως γεννηθεί και σε σας.

Όλοι ανεξαιρέτως οι συνεργάτες μας όταν ξεκινάνε περιμένουν με αγωνία να δουν τις διαφημίσεις τους. Αυτό όμως δεν γίνεται πάντα και η εξήγηση είναι πραγματικά πολύ απλή.

Κάθε διαφημιστική καμπάνια στήνεται με συγκεκριμένα κριτήρια ως προς την στόχευση του κοινού. Άρα είναι εξαιρετικά πιθανό τα χαρακτηριστικά σας να μη ταιριάζουν με το κοινό το οποίο στοχεύουμε.

Φυσικά όμως το παραπάνω δεν είναι απόλυτο, μιας και ο αλγόριθμος δεν είναι αλάνθαστος.

Σε περίπτωση λοιπόν που δείτε τη διαφήμισή σας, απλά καμαρώστε τη! Σε καμία περίπτωση μη την κλικάρετε γιατί θα πετάξετε τα χρήματα σας.

Πατάει κανείς στις διαφημίσεις της Google;

Αυτή πραγματικά είναι ίσως η πιο συχνή ερώτηση μετά την ερώτηση για το πόσο κοστίζει η διαφήμιση στη Google.

Η Google είναι η Νο1 διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο με ετήσιο τζίρο το 2021 πάνω από 256 δισεκατομμύρια δολάρια (πηγή).

Άρα αυτό από μόνο του μας δείχνει ξεκάθαρα πως οι χρήστες όχι απλά πατάνε στις διαφημίσεις, το κάνουν και με τρομερά μεγάλη συχνότητα.

Μήπως να το κάνω μόνος μου… πόσο δύσκολο μπορεί να είναι;

Ίσως να έχετε δει κάποια διαφήμιση της Google στο Facebook ή σε κάποιο άλλο μέσο, στην οποία σας προτρέπει να ξεκινήσετε διαφήμιση πολύ εύκολα, μόνοι σας.

Η πραγματικότητα είναι πως πριν 15 χρόνια αυτό ίσως να ήταν και αληθές. Ο ανταγωνισμός ήταν ελάχιστος και -κουτσά στραβά- κάτι θα καταφέρνατε αν αφιερώνατε λίγο χρόνο.

Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει εντελώς πλέον.

Αν το κάνετε μόνοι σας, είναι 101% σίγουρο πως θα χάσετε αρκετά χρήματα.

Το πόσα θα είναι αυτά τα χρήματα έχει να κάνει με το πότε θα σταματήσετε και θα απευθυνθείτε σε κάποιον εξειδικευμένο Google Partner, που δουλειά του επί της ουσίας είναι να διαχειριστεί το μπάτζετ σας με τον καλύτερο τρόπο και να το “αβγατίσει”.

Είναι πάμπολλα τα παραδείγματα πελατών μας που ξεκίνησαν μόνοι τους πέφτοντας στην “παγίδα” της Google. Πραγματικά, μέχρι και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχουμε δει ούτε ένα success story.

Πως είμαστε τόσο απόλυτοι θα αναρωτηθεί κάποιος.

Είναι πολύ απλό. Όταν βλέπεις κάτι να συμβαίνει κατ’ εξακολούθηση και χωρίς καμία εξαίρεση, παύει πλέον να είναι σύμπτωση και γίνεται ο κανόνας.

Ένας έμπειρος Google Partner θα σας φέρει πίσω την αμοιβή του στο πολλαπλάσιο, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Αν έχετε λοιπόν ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλετε να το δείτε να αποδίδει όπως πρέπει, επικοινωνήστε μαζί μας για μια εντελώς δωρεάν μελέτη και πρόταση για το λογαριασμό σας.