10 Πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το Marketing

H Apple είναι μια εταιρία κολοσσός που χαρακτηρίζεται ως κορυφαία στο είδος της. Ένα γεγονός, όμως, που ίσως να μην γνωρίζετε γι’ αυτήν, είναι ότι κάποια στιγμή στην πορεία της βρέθηκε κοντά στην πτώχευση.

Όταν, όμως, το όνομά της συνδέθηκε με τις εξαιρετικές ικανότητες marketing του Steve Jobs, αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη έγινε παρελθόν.

Τώρα πια, όπως όλοι μας έτσι και εσείς μπορείτε να θαυμάσετε την επιτυχημένη άνοδο της εταιρείας και να παραδειγματιστείτε από τις -σχεδόν- αλάνθαστες στρατηγικές που ακολουθεί στον τομέα του marketing. Το μόνο που μένει να κάνετε είναι να τις δείτε σαν προσωπικά μαθήματα και να τα εφαρμόσετε -όσο αυτό είναι δυνατό- και στη δική σας επιχείρηση.

1. Έμφαση στην απλότητα

Οι περίπλοκες καμπάνιες δεν στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στον πελάτη και τον αποπροσανατολίζουν. Και αυτό, η Apple έδειξε να το αντιλαμβάνεται καλύτερα από τον καθένα. Επομένως, ανάμεσα στους χρυσούς κανόνες του marketing συγκαταλέγεται και η απλότητα των λεγομένων.

Πράγμα που σημαίνει ότι η προσφορά σας πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτή από το κοινό και να δίνει τις βασικές πληροφορίες για τα προϊόντα σας χωρίς να φλυαρεί.

2. Τοποθέτηση προϊόντων

Και φυσικά, δεν εννοούμε να βάλετε τα προϊόντα σας αποκλειστικά σε τηλεοπτική διαφήμιση, ραδιοφωνικά σποτ και τα λοιπά.

Είναι και αυτή, βέβαια, μια συνηθισμένη τακτική αλλά λίγο δαπανηρή και δεν συμφέρει. Μπορείτε όμως εύκολα να συνδέσετε τα προϊόντα σας με «γνωστά» πρόσωπα για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Άλλωστε, στα social media αρκεί μια και μόνο φωτογραφία κάποιου διάσημου προσώπου με κάποιο προϊόν της εταιρείας σας, και μέσα σε λίγα λεπτά θα σας ακολουθήσει ένα μεγάλο μέρος των θαυμαστών του.

3. Η αξιολόγηση σας κάνει καλύτερους

Ζητήστε από τους πελάτες να σας πούνε τη γνώμη τους για τις παροχές και τις υπηρεσίες σας. Για να έχετε, όμως, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα κάντε το μεθοδευμένα.

Δώστε τους, για παράδειγμα, ένα κίνητρο για να αξιολογήσουν την ποιότητα των προϊόντων σας, δελεάζοντας τους με μια δωρεάν δοκιμή.

Έτσι, θα τους προδιαθέσετε θετικά και θα αφήσουν μια καλή εντύπωση στην αξιολόγηση. Στη συνέχεια, θα μπορέσετε να κοινοποιήσετε τα αποτελέσματα στα κοινωνικά δίκτυα για να αποκτήσετε μεγαλύτερη απήχηση.

4. Έμφαση στην ποιότητα

Οι παροχές σας θα πρέπει να είναι συνώνυμες με την ποιότητα. Και αυτό, γιατί η αξία είναι εκείνη που καθορίζει την τιμή.

Μπορεί στην αγορά να υπάρχουν σκαμπανεβάσματα με τις εφήμερες προσφορές, εσείς όμως για να κρατήσετε σταθερό το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, θα πρέπει να προβάλλετε την υψηλή ποιότητα των προϊόντων σας, η οποία δεν σας επιτρέπει «ψαλίδι» στην τιμή.

5. Σωστή προβολή του Brand

Η εταιρική σας ταυτότητα πρέπει να είναι παντού παρούσα. Βλέποντας οι πελάτες τη μάρκα που επέλεξαν σε διάφορα σημεία επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους.

Ένα ενημερωτικό stand στο κέντρο της πόλης, μια μακέτα σε κεντρική οδό, ακόμη και ένα διαφημιστικό φυλλάδιο θα αυξήσει τους οπαδούς σας γύρω από το εμπορικό σας σήμα και θα σας καθιερώσει στις προτιμήσεις του κοινού.

6. Δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας

Η εμπειρία που θα βιώσει ο πελάτης σας, κατά την εξυπηρέτηση και την επιλογή των προϊόντων σας, είναι εκείνη που θα τον κάνει να σας επισκεφθεί ξανά και ξανά. Η διαδικασία της αγοράς θα πρέπει να συνοδεύεται από ευχάριστα συναισθήματα.

Οι πελάτες σας πρέπει να φεύγουν από σας με χαμόγελα και να νιώθουν μετά από τις αγορές τους, ότι μόλις ικανοποίησαν κάποια από τις βασικές τους ανάγκες.

7. Επικοινωνία στη γλώσσα του κοινού

Αν θέλετε να δημιουργήσετε στενούς δεσμούς με τους πελάτες σας, θα πρέπει να τους απευθύνεστε στη γλώσσα που καταλαβαίνουν. Άμεσα, με ξεκάθαρα νοήματα και χωρίς δυσνόητα κείμενα.

Δεν χρειάζεται να ψάχνετε περίπλοκες λέξεις και φανταχτερά επίθετα για να περιγράψετε τα προϊόντα σας. Γιατί, το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να τα κάνετε να μοιάζουν απρόσιτα.

8. Δημιουργήστε μια ατμόσφαιρα μυστηρίου

Αφήστε το το κοινό σας να αναρωτηθεί για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Αφήστε στον αέρα αιχμές για νέα προϊόντα και γενικότερα κρατήστε και μερικά ερωτηματικά. Έτσι, ο πελάτης θα κάνει εικασίες και θα έρθει σύντομα για να λύσει τις απορίες του.

9. Συναισθηματική σύνδεση

Οι πελάτες θα πρέπει να συνδέονται συναισθηματικά με την επιχείρησή σας. Μόνο τότε θα έρχονται σε σας και δεν θα προτιμήσουν ανταγωνιστικά καταστήματα, όταν θα βρεθούν μπροστά σε μια δελεαστική προσφορά.

Έτσι, όταν δημιουργείτε επικοινωνιακούς δεσμούς με τους καταναλωτές σας, μπορείτε να τους απευθύνεστε πιο οικεία.

Η εξυπηρέτηση θα είναι πιο άμεση και εκείνοι με τη σειρά τους θα εκτιμούν την προσοχή που τους δείχνετε.

10. Δώστε έμφαση στην εικόνα

Ζούμε σε μια εποχή, όπου τα οπτικά μέσα κυριαρχούν. Τα βίντεο έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα των ανθρώπων και οι φωτογραφίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι τους.

Γι’ αυτό και το marketing κινείται πλέον σε ανάλογο έδαφος. Προωθεί περισσότερο την εικόνα και περιορίζει το λόγο σε έξυπνα moto που δεν κουράζουν τον καταναλωτή και μπορούν να μείνουν ευκολότερα στη μνήμη του.